streda 5. decembra 2012

Štvrtý deň - Adventný veniec

Neoddeliteľnou súčasťou Vianoc je adventný veniec. Vyrobený môže byť z rôzneho druhu ihličia, v súčasnosti však možno vidieť aj vence z prútia natreté nazlato, či strieborno. Nemusia mať už ani tvar kruhu, svoje miesto si našli až obdĺžnikové či poloblúkové.  Ozdoby na venci väčšinou ladia k farbe vianočného stromčeka. My napríklad máme fialovostrieborný, tak aj adventný veniec mám v týchto farbách. 
Štyri sviečky, štyri adventné nedele, na každú sa zapáli o sviečku naviac. 
Vraj je to kresťanská tradícia, no aj v mnohých nekresťasnských rodinách prevláda tento zvyk, v našej nevynímajúc. Dokonca, keď sme boli ešte malé, pri zapaľovaní sviečok nám mama čítala Vianočné rozprávky. 


Pre svoj nechtový adventný veniec som si najskôr spravila francúzsku manikúru. Na špičky som dala french white od  Maybelline a pretrela som ho Mona lisa is staring back od Catrice.

Najskôr som zelené kruhy chcela robiť slamkou, na niektorých blogoch som to videla, no mne to vôbec nešlo. Teda no nebol z toho pekný kruh ako som si predstavovala, takže nakoniec som venček vybodkovala bodkovačom vo farbe S-he 612/469

Bodkovačom som aj za pomoci french white od Maybelline dala sviečky na venček, plamienok je zlatá zdobička Juli Rosse. 

A ozdoby sú Essence Make it golden a Time for romace.  Keď som hotový venček ukázala môjmu chlapovi so slovami aha pekný adventný venček? povedal: "pekný, ešte, že si mi povedala, čo to znázorňuje." Tak teda neviem, či to je fakt také strašné, alebo chlapi fakt nemajú cit pre takéto veci.


A ešte pripájam fotku nášho adventného venčeka.
P.S. článok mal byť publikovaný včera. Mala som nastavené naplánované publikovanie, bohužiaľ akosi to nevyšlo a z nezisteného dôvodu ho nepublikovalo...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára